lørdag den 27. februar 2010

Genbrugstur

Den sidste uges tid har jeg set hvordan Annelise fra Den flyvende kuffert gang på gang, har fundet fine sager i genbrugsforretninger. Jeg har egentlig længe, gerne ville en tur ned at kigge i vores lille lokale genbrug, det fik jeg gjort alvor af igår :o) Min søde husbond var med, han skal nemlig til punkerfest i aften, så udover sagerne her fik vi også udstyret ham med en vaskeægte punker læderjakke, netundertrøje, ringe til at sætte i ørene og meget mere. Uha det blir sjovt, endvidere er der indkøbt orange hårfarve og tonsvis af hårlak til at lave en hanekam :o)
Jeg havde dog lidt andet for øje, da vi trådte ind i genbrugen ;o)

Jeg har set hvordan mange herinde tryller alle mulige ting frem af gamle duge, sengetøj, hæklerier, ja der er ingen grænser. Altsammen kaldes vintage, hvilket jeg ikke helt kan finde ud af om jeg er med på..... Men fandt da lidt sager som I kan se her. De flotte flotte håndlavede voksknapper er godt nok ikke genbrug, dem fandt jeg i en garn butik. De er bare SÅ flotte, de skal i hvert fald komme til ære og værdighed på noget tøj til Asta :o)

Det hvide stof med det fine blomstermønster øverst til venstre er et pudebetræk. De grønne stoffer nedenunder er en og samme dug. Øverst til højre ser I 2 sæt sengetøj i de blå-lilla og pink nuancer. Underneden er en fin lille dug med blomster tryk, det ligner kartoffeltryk, men så er det skisme en stor kartoffel ;o) Nederst til højre lidt hæklet runde dimser.
I midten ser I 2 Bjørn Wiinblad platter som hver symbolisere en af årets måneder. Jeg er vokset op med lign. platter. Mine forældre har dem alle 12 i rød, min mor samlede på dem som ung. Dengang var de dyre, nu kan man få dem smidt i nakken i genbrugen for sølle 12 kr.
Den øverste er April måned hvor Keld og jeg har fødselsdag, samme dag oveni købet. April er også måneden hvor vi for 8 år siden blev kærester og for 2 år siden blev gift. At motivet på platten så hedder "Konflikt" synes jeg jo så ikke lige passer :o/ Den nederste er August måned. Asta´s måned hvor hun blev født, den hedder "Bye-Bye".
Jeg kan rigtig godt li´ symboliske ting, ting med en historie. Så jeg tror jeg bagpå vil skrive baggrunden for netop dén platte :o)
Ellers er det ikke blevet til helt så meget bloggeri de sidste par dage. Asta er ved at udbygge sit tandsæt, hvilket har udløst urolige nætter med mindre søvn. Så blogtiden er lige blevet prioriteret til anden side. Det er rent gætteri med de kære små, men vi er nu ret overbevist om at det er nye bisser der driller vores søde lille datter.
God weekend derude i blogland.

6 kommentarer:

  1. Du har sandelig fået nogle fine ting. Nu glæder jeg mig blot til at se hvad du får ud af dem... Elsker også Bjørn Wiinblad. Har dog aldig fundet dem såååå billigt.. I Aalborg 25 kr. æv..

    Har det som dig, er ikke helt overbevist om den retro stil... Er til nogle af tingene, men så er de hos mig blandet godt med alt det andet som ikke kan leve uden...
    Tjek i øvrigt min blog ud, hvis du får tid... Har give away m.m. som måske kan interessere dig... God weekend til dig..
    Lone

    SvarSlet
  2. God ide at skrive, hvor de platter(måneder) betyder noget for dig.
    Det er ofte en hård tid for de små, når tænderne begynder at røre på sig..

    SvarSlet
  3. Hej, sikke en dejlig høst. Jeg kan rigtig godt lide knapperne. Du må have en dejlig weekend og jeg håber ikke Asta har alt for ondt i bisserne.
    Kh Anja

    SvarSlet
  4. Hejsa

    Jeg er rigtig glad for at jeg kan inspirere til en tur i genbrugen. Det er da nogle vildt flotte ting, du er kommet hjem med. Glæder mig til at se, hvad der kommer ud af det. Og nogle vildt fine knapper også.

    KH Annelise

    SvarSlet
  5. Fine ting du har fundet :) Jeg satte knapper helt magen til på en lille lilla cardigan, jeg hæklede til mit gudbarn sidste år :)

    SvarSlet
  6. Hej Lone.
    Synes også 12 kr var voldsomt billigt, man har heldigvis stadig lov at være heldig en gang imellem :o) Har været forbi din blog, og er selvfølgelig med på din give away :o)
    Knus Anette.

    Hej Miri.
    Vupti har allerede fået hængt platterne op, min dejlige handyman klarede det lynhurtigt. Dog næsten lidt for hurtigt, for nu er de sat op så de ikke kan tages ned..... Så ingen "hemmelig" tekst på bagsiden af dem ;o) Meeeen, skal bestemt ikke klage over ham handyman Keld, han er guld og super praktisk at være gift med ;o)
    Kh Anette.

    Hej Anja.
    Jeg er også helt solgt til de fine knapper :o) Asta har desværre stadig noget der driller hende om natten :o( Så hver dag siger vi til bisserne om de ikke nok vil skynde sig frem :o)
    Vi snakkes.
    Kh Anette

    Hej Annelise.
    Ja, det blev da til lidt genbrugsguf. Tror jeg skal surfe rundt herinde, for at få gode idéer til hvad jeg skal lave af stofferne :o) Så du kan være sikker på jeg kigger forbi din blog :o)
    Kh Anette.

    Hej Clemme.
    Uh så kender du også de fine knapper. Vil godt tro de var flotte på lilla, eeeelsker lilla. Det kan være du kan fortælle mig om knapperne tåler maskinvask ??? Hvis ikke er de jo i grunden lidt upraktiske.....
    Kh Anette

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)