onsdag den 16. juni 2010

Guro´en Elsebeth Gynther har også lavet en taskebog.

Jepp, det er rigtigt set. Elsebeth Gynther har også lavet en bog der hedder: "Tasker du selv kan sy". Den har jeg fået fingerne i :o) Inden vi ser os om, skal godten starte i dagpleje. Så mor her måtte selvfølgelig sy en dagplejetaske til sin datter.


Tasken er den model der i bogen hedder weekendtaske. Jeg har syet den i babyfløjl, stivet bunden med velodon og appilikeret det mønstrede stof på. Tasten er foeret i det grønne babyfløjl. Jeg synes, den er blevet rigtig fin, og så er der da bare totalt kolonihave stemning over stofvalget ;o)


Jeg har også syet en lille tilhørende taske. Den er foeret med voksdug. Tænkte det ville være praktisk, hvis den ind imellem skulle fungere som en lille toilettaske. Det er applikeret med samme mønster som den store taske.


Jeg er fuldstændig solgt til hende, "Gynther guro´en" som jeg har døbt hende :o) Jeg elsker hendes designs og så synes jeg tingene har en genial pasform. Bogen med taskerne er den sidste i min "Gynther guro samling" :o) Den er virkelig værd at gå på udkig efter. Det skal dog siges at den ikke er med snitmønster som de andre. Mønstrene er tegnet i lille format, angivet med målene i cm, hvorefter man selv skal tegne dem op på mønsterpapir. Jeg synes ikke det er en ulempe, for det gir den oplagte mulighed for at tilpasse dem i den størrelse.

19 kommentarer:

  1. Hun blir' uden tvivl den mest trendy lille pige i dagplejen :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare fed den taske;o)

    SvarSlet
  3. Hvor er det blevet en flot taske!Den er simpelthen bare skøn:-)

    SvarSlet
  4. Hej Anette

    Det bliver da den mest heldige dagplejepige der kommer frem der...

    Hun kommer da ikke til at mangle noget...

    Tiden flyver afsted..

    Lone

    SvarSlet
  5. Wow - det er da en helt forrygende taske....den er jeg da nødt til at stifte bekendtskab med, den bog :-)

    kh

    SvarSlet
  6. For HÆWLED den er flot, evigdygtige Lunde!!! Godt gået!!

    SvarSlet
  7. Anette, du er tilbage:) Skønt, du har været savnet! Jeg har tjekket din blog masser af gange for at se, om der snart skete lidt:) Men jeg kender det godt, ind imellem er der bare ikke lige tid til at blogge, for det er jo lidt af en tidsrøver.
    Ja, jeg er startet på arbejde, du husker rigtigt. Det gjorde jeg i mandags, og det er skønt at være tilbage. Jeg er glad for mit arbejde og kan mærke nu, at jeg har savnet det ret meget. Men det tænkte jeg selvfælgelig ikke over da jeg gik hjemme med svesken:)
    Nu har Martin 2 måneders barsel inden hun skal starte i vuggestue, så det er en blid overgang for mig, at de bare er derhjemme og hygger sig mens jeg er på job.

    Tillykke med at samlingen af EG er komplet! Jeg ANEDE ikke at der fandtes en taske-bog, den MÅ jeg da eje!!! Hvor fandt du den?
    Det er nogle skønne farver du har syet Astas dp-taske i:)

    Kram fra Rikke

    SvarSlet
  8. Hvor er den blevet flot den taske. Den bog skal jeg da være på udkig efter.

    SvarSlet
  9. Sådan, Anette. Hvor er de flotte!! Den bog må jeg da vist også have kigget lidt nærmere på!!
    Tasken kan du stolt sende guldklumpen afsted med :o)

    SvarSlet
  10. Kære alle.
    Tak for alle jeres søde kommentarer. Havde godt på fornemmelsen at guroens taskebog kunne vække lidt misundelse, og det forstår jeg SÅ godt :o) Hun har faktisk lavet en del bøger, også om andet end syning.

    Clemme: Ja, jeg tror også hun blir ok trendy ;o)

    Julie: Tak for ros :o)

    Irene: Jeg synes også kolonihavestemningen er lige i øjet ;o)

    Lone: Mutti her gør i hvert fald, hvad hun kan for at der ingen slinger i valsen blir på den lille godtes udstyr :o) Man skal jo ikke gå ned på udstyret ;o) Du har sørme ret i, at tiden flyver afsted.

    Anja: Tak skal du have Anja. Håber du har fået styr på dine billeder igen ???

    Trine/Groovymama: Jeg er sikker på den lige er dig, den bog. Hvem ved måske med en Fru Bob ;o)

    Trine/Søhesten: For hæwled da nogle vilde rosende ord, tak allersødeste Trine :o)

    Rikke: Jepp jeg er tilbage for fuld blogskrue. Dejligt at vide sig savnet :o) Du har helt ret i at blogland er lidt af en tidsrøver, men på en god måde synes jeg. Jeg blir SÅ inspireret, og det er SÅ fedt :o) Dejlig måde at starte på arbejde på. Så har du ro til at komme igang igen, uden at skulle bekymre dig om Frida nu har det godt. Hende og Martin kommer da rigtig til at hygge sig her i sommer. Perfekt timing :o) Jeg siger dig jeg elsker min EG-samling. Den er SÅ skøøøøn. Taskebogen fandt jeg i først omgang på biblioteket da jeg søgte på EG. Derefter har jeg fundet min egen hos en antikvar. Den er super fed :o) Den kan du ikke leve uden :oP Der er totalt knald på farverne på Asta´s dagplejetaske. Den skulle havde hele armen skulle den :o)

    Himmelblaa: Tak for ros. Den er helt sikkert værd at gå på udkig efter :o)

    Mette: Dejligt du kigger forbi. Tak for dine søde ord, det lapper jeg jo i mig :o) Jeg kan varmt anbefale bogen, som jeg skrev til Rikke, så er den ikke til at leve uden ;o) Jeg er godt noget spændt på at skulle aflevere min lille godte. Pyyh, tror det er værre for moderen end godten :o/

    SvarSlet
  11. Rigtig fin taske. Har nu luret på din blog et par gange, og set du har brugt disse bogstaver før. Er det noget du har en skabelon til eller?? Vil meget gerne lave min datters navn på samme måde nemlig :)

    SvarSlet
  12. Hej Louise.
    Dejligt at høre, du også synes om tasken :o) Bogstaverne er fra Word. Skrifttypen hedder: Snap ITC. Jeg har bare printet navnet ud i den størrelse bogstaver der passede til mine projekter. Derefter har jeg tegnet dem over på vlieseline, som blir strøget på det stof de skal være i. Egentlig ganske simpelt. Der findes jo tonsvis af fine skrifttyper, nogle mere velegnet end andre til applikation.
    Jeg har en svaghed for at sy Asta´s navn på alverdens ting, det er SÅ fint og personligt :o)
    Håber det var hjælp nok, ellers må du sige til. Forsat dejlig weekend.
    Anette

    SvarSlet
  13. Tusind tak! Det skal jeg vist forsøge mig ud i. Dejligt du vil hjælpe :) Tak igen..

    SvarSlet
  14. Hej Louise.
    Det var da så lidt.
    Skulle det være en anden gang :o)
    Anette

    SvarSlet
  15. Tak for dine soede ord paa min blog! Nu fandt jeg ogsaa dig :) Du laver godt nok ogsaa mange fine ting! Jeg er altsaa ogsaa bare helt solgt til EG og hendes boeger. Jeg har lige koebt "toej du selv kan sy" og glaeder mig til at faa tid til at proeve at sy lidt til mig selv :)
    Ha' det godt
    Lone

    SvarSlet
  16. Hej Lone.
    Hyggeligt du kigger forbi helt ovre fra UK :o) Er spændt på at se dine kreationer til dig selv. Og måske få noget inspiration. Jeg har selv samme bog, men endnu ikke begivet mig ud i at sy noget til mig selv. Det er som om at hendes Asta er den heldigste af os to, når det gælder det hjemmesyede :o)
    Dejlig dag til dig.
    Anette

    SvarSlet
  17. Hold da op hvor er du bare go!!! Gid jeg kunne sy. Altså købte mig en symaskine for et par år siden og stof-bunken er da også nydelig! Sært som det ikke syr sig selv;) Nå det ku være jeg sku kaste mig ud i det. Tak for fine billeder!!!

    SvarSlet
  18. Hej hjælp
    Kan godt nok ikke finde ud af og tegne mønsteret af ? Til slåom trøjen på de første sider,har været i stof 2000 og hun kunne heller ikke se det

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)