mandag den 12. juli 2010

Godten gav den gas.

Vi er netop vendt hjem fra alletiders ferie i mine forældres sommerhus ved Ebeltoft. Nøøøj hvor var det skønt. Vores første rigtige ferie som familie. Vi har nydt det, Asta-godten har nydt det, ja i det hele taget har vi slappet af og taget dagene som de er kommet til os.
Vi er så heldige, at min far har investeret sig i en ny hobby. En hobby som vi synes, er lige i øjet, han har købt en båd..... MUMS siger vi :o) Så vi var selvfølgelig en tur ude at sejle i vores ferie :o)


Det er da noget der holder :o) Asta sad sammen med Morten Korch oppe på bådbroen, og gav den gas, vi skulle jo se hvad sådan et skiv kunne trække ;o) Blæsten i hovedet, duften af havet, høj sol og bare derud ad :o) Skulle Asta blive træt, ja så betyder det ikke noget. Båden er nemlig så stor at hendes 4-hjuler sagtens kan stå ombord, så blir man vugget så dejlig i søvn :o) Vi vil med ud at sejle igen igen igen, vi har i hvert fald ikke fået nok :o)


Djursland har rigtig meget at byde på for ferienydere i alle aldre. Vi brugte hel dag i Skandinavisk dyrepark. Der kan man snakke om dyr i fangeskab, der har det godt. Selvom der er lidt forkert, at se en isbjørn vralte rundt i grønne omgivelser.


Nu tænker I nok, om jeg har kunnet holde mit "nørkleforbud". Det er egentlig gået forbavsende godt. Jeg har kun syndet en enkelt gang, det varede en lille time. Det er, hvad det er blevet til. Jeg er lidt stolt. Der er sket så meget, jeg har været i andre omgivelser og så er jeg på anbefaling af søde Lea gået igang med en krimi. `Isprinsessen af Camilla Läckberg´ Mon nogen af jer har stiftet bekendskab med hendes krimier ??? Igår var jeg sammen med en, der fik mareridt om natten over hendes griflerier. Er spændt på hvad jeg har i vente :o)
Jeg skal gerne indrømme, at efter vi er kommet hjem står Saloonen, mit hobbyrum, og skriiiger af fulde hals på, at jeg skal komme derind. Det føles næsten som afvænning af en rigtig rigtig dårlig last :o( Så jeg forsøger, at flytte fokus over på nogle Hukit børnegarderober jeg vil til at fikse lidt op.

3 kommentarer:

  1. Velkommen hjem Anette:) Det ser ud som om i har haft det fantastisk! Og godt gået at du har holdt forbuddet!
    Jeg har også læst Isprinsesse og har for nylig set den som mini-serie på DR. Den er spændende:)
    Lyder spændende med "opfiksning" af børnemøbler, det glæder jeg mig til at se mere til:)

    Kram fra Rikke

    PS. Jeg har lært at hækle!!!

    SvarSlet
  2. Lyder som en fantastisk ferie. Trækker lidt på smilebåndet når jeg tænker på at din far har købt en båd, selvfølgelig har han da det!!! =) SKØNT! (Du må forresten hilse dem mange gange =))
    Vi har stadig vores til gode, men om 2 uger er det vores tur til 3 ugers sommerferie!!!! Glæder mig SÅ meget.
    Camilla Läckberg er fantastisk! Har alle hendes bøger. Isprinsessen synes jeg er særlig god! Mangler dog stadig at få læst "havfruen" som er den nyeste, den står også inde i reolen og venter på at jeg engang får læst Sara Blædel's "Hævnens gudinde" færdig.
    Vil lige anbefale Sara Blædel, hun skriver også helt fantastisk. (især når man er til krimier med korte kapitler. ;-))

    SvarSlet
  3. Hej søde Rikke.
    Ude godt men hjemme bedst. Sådan har jeg nu også altid haft det :o) Men skønt var det :o) Tænk at Asta hver dag havde sine forældre om sig far hun vågnede til hun gik i seng. Det vi alle tre vældigt.
    Vidste ikke at Isprinsessen har været vist på DR, og da slet ikke den er filmatiseret. Der kan man bare se. Der ryger nogle sider hver dag, eeeelsker krimier :o)
    Jeg glæder mig også at komme igang med garderoberne, denne gang SKAL jeg huske at tage før og efter billeder :o)
    Halløj har du lært at hækle ??? Hvor er det bare fedt Rikke, super godt gået. Skal da lige forbi din blog og se :o)
    Mange varme hilsner Anette.

    Hej Lea.
    Hi hi, det er vel nok en genial sætning, for du har SÅ evig ret. Selvfølgelig har han det :o) Han har altid været lidt af en eventyrer ham far Frede :o) Det nyder vi andre godt af :o)) Jeg hilser dem mange gange, er sikker på jeg skal gøre det samme ved dig :o)
    Glæd glæd glæd jer, men det er jeg slet heller i tvivl om at I gør, alle tre :o) Det er altid godt at have noget til gode :o)
    Det kan være jeg skal kaste mig over hende Blædel næste gang. Jeg fik krimiblod på tanden sidste sommer, da jeg lænket til sofaen i højgravid tilstand, læste Stieg Larssom trilogien. Not Bad Not bad :o)
    Lunde

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)