fredag den 28. december 2012

Lapper til Godten

Jeg har helt glemt at vise jer Godtens færdige biltæppe. Det er holdt hovedsagligt i røde og blå nuancer. Det er ligesom Sveskens tæppe lavet af stofrester og rester fra diverse projekter. Jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet, det er Godten også, for hun bruger det som sengetæppe og sover med det hver nat. Det passer perfekt til en juniorseng.


En lap er broderet med hendes navn med denne sjove teknik.


Med samme teknik har jeg broderet hendes forbogstav.


Måtte også lige brodere et par elefanter på en lap. For Godten har været betaget af elefanter og deres super seje snabel der minder om et sugerør ;o)


Et orkidé broderi jeg har haft liggende i rigtig mange år er kommet frem i lyset og pryder nu på tæppet.


Det har ligesom da jeg syede Sveskens tæppe, været sjovt at hitte på forskellige idéer til lapper. Jeg har bla. fundet inspiration i forskellig patchwork bøger.


Begge pigers tæpper er færdige og giver en masse dejlige farver på deres værelse. Sveskens til venstre i lilla og grønne nuancer og Godtens til højre i røde og blå nuancer. Jeg er blevet lidt grebet af at lave tæpper, så et tæppe til mig selv er under idéudvikling :o)

6 kommentarer:

  1. Det er simpelthen super flot.

    SvarSlet
  2. Skønt tæppe - jeg tror aldrig man bliver træt af patchworktæpper. De kan simpelthen varieres i det uendelige.

    For snart længe siden skrev vi lidt sammen, fordi jeg havde nogle spørgsmål til dine tæpper. Jeg sad selv om arbejdede på et tæppe, som nu endelig er blevet færdigt.

    Hvis du vil se det, ligger resultatet her: http://ikkeheltperfekt.blogspot.dk/2012/09/kan-man-sy-en-livshistorie.html

    Hilsner fra Katrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katrine.

      Tak, ja du har ret. Jeg tror heller aldrig jeg bliver træt af de tæpper :o) Jeg har allerede to i tankerne, et hæklet og et syet. Det er bare pokkers de tager så lang tid at fabrikere ;o) Der når jo at dukke nye idéer op inden jeg blir færdig, med det jeg er igang med ;o)

      Spændende og rigtig fin livshistorie :o) Det gir bare sådan en god fornemmelse at få brugt "i bund" af alle resterne :o) Jeg må indrømme jeg også er begyndt at gemme mindre rester, for tænk nu hvis..... ;o) Kommer ski aldrig til bunds i bunken ;o)

      Kh Anette

      Slet
  3. Det er et superfint tæppe - meget inspirerende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jenny, er glad for at kunne inspirere dig :o)

      Slet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)