torsdag den 10. april 2014

Sidsel Sangilds Due

Jeg hækler tit ting fordi mønsteret ser sjovt ud eller fordi jeg ikke har prøvet at hækle noget i den stil. Min tørklæde-hue garderobe er efterhånden ganske stor ;o) Due af Sidsel Sangild er ingen undtagelse. Den er at finde i samlingen "Hovedstads". Jeg har hæklet den i Drops Andes, så den er blevet tykkere end den i opskriften.


Der er flere forskellige måder at sætte den på. Her vender den modsat af billedet ovenfor. Den er dejlig at have på, fordi den går så langt ud over skulderne og stadig når den op om halsen.


Retter man den helt ud er den næsten 2 meter lang og 50 cm bred på det bredeste sted. Som den hænger her på billedet kunne man måske også krydse spidserne og binde dem på ryggen ???


Jeg måtte også lige lave et par pulsvarmere der passede til ;o) Her er det også en opskrift af Sidsel Sangild. Den hedder "Uden ærmer" og findes i samlingen "Hæklede Gaver".


Jeg har hæklet bølgemønsteret flere gange. Ser det her og her. Mønsteret kommer rigtig til sin ret, når det strækkes ud. Og så er det super elastisk :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)