torsdag den 6. oktober 2016

Elsebeth Gynther og et 7 år langt bekendtskab.

Da jeg for snart 7 år startede min "blog-karriere" gjorde jeg en fantastisk opdagelse. 70´er designeren Elsebeth Gynther. Jeg har siden dengang brugt hendes mønstre igen og igen :o) Hendes bog med børnetøj fra 0-3år er blevet genoptrykt, de andre skal man finde hos en antikvar eller den dba.

Smæk bukserne her har jeg syet mange gange. Klik på linket her, og se de andre ting jeg har syet i EG-design. De er bare gode på alle mulige måder. Først og fremmest er de nemme at sy og lige til at gå til. Det eneste der kan drille er når skråbåndet skal syes på i rundingerne på skulderstropperne. Pasformen er super, og man er ude over at barnet skiller ad på midten.


Fidusen fik er en fin pudderfarvet body af Madam Munch i barselsgave. Størsteparten af arvetøjet fra Svesken og Godten er i stærke klare farver, så jeg greb chancen og syede et par matchende bukser. 


Stoffet er fra Malika og Rosa. Skråbåndet har jeg selv lavet af stof fra Stoff og Stil. Knapperne er de fine saftevands-knapper fra Tante Grøn. Jeg er ret pjattet med de knapper...... De passer til alt fordi de er gennemsigtige, mønsteret bagpå gør at de er lidt pyntet samtidig.


Med en ny symaskine er jeg gået igang med mit hidtil største patchwork projekt........ Et sengetæppe ;o) Glæder mig til at vise jer det, når det engang er færdigt :o) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)