søndag den 30. september 2012

Stramaj på en fin måde

Endnu et "fanget på den gode måde" projekt :o) En broderet navnepude, denne gang til Tvebakken. Jeg har jo en del projekter til hende, for bare fordi hun er nr 2, skal hun ikke undvære de samme hjemmenørklerier som Godten, fik da jeg var på barsel med hende. Til hende lavede jeg denne broderede navnepude.


Puden er 40x40cm med naturfyld, købt i Ikea. Stofferne er alle fra Stof og Stil, og for engang skyld synes jeg egentlig jeg er sluppet ok fra sammensætningen. Det var jeg lidt spændt på, nu de alle er så mønstret. Men måske den ensfarvede i midten med broderiet "samler" udtrykket i puden.


Teknikken med at brodere direkte på stoffet hedder "Stramaj teknik med udtrækning af tråde" se her hvordan man gør. Der er jo ingen grænser for hvad der kan broderes og broderes på :o) Og ja, det er en sjov teknik :o)


Nå ja, så har alting jo en bagside ;o)

6 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot, Lunde! Du er for sej! :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare fantastisk. Rigtig fint resultat. Skal også igang med broderi il lillebror, for du har ret, de skal have det samme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Josefine, jeg er også rigtig godt tilfreds med resultatet :o) Er spændt på at se hvilket broderiprojekt du skal have gang i :o)

      Kh Anette

      Slet
  3. Den SMUK, din dygtige Lunde!!

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)