lørdag den 3. november 2012

Lapperne sat sammen til Tvebakken

Så er Tvebakkens biltæppe blevet færdig :o) Det måler 1,0 x 1,60m. Var det ikke fordi jeg havde købt fleece i nøjagtig mål, så havde jeg lavet en række mere på den lange led. Jeg synes tæppet er blevet en anelse for smalt.


Når det er sagt, så er jeg meget tilfreds med resultatet, der er bider af rester fra tideligere projekter. Bla. patchwork stjernen fra denne P-pude. Strimlerne der er syet sammen ovenover er fra jeg syede EG-hjelmen og nøglesnoren til min søde veninde.


Navnet er et fejlbrodri fra denne pude, øv bøv, men ikke så øv bøv når det kunne bruges her :o)  Stramaj nelliken ovenover har jeg broderet for flere år siden, den har lagt i en skuffe indtil nu :o)


I det hele taget lader jeg gerne stoffer, projekter og andet godt ligge til det helt rigtige projekt melder sig. Det kan ind imellem være ret pladskrævende ;o) Her er det en Tordenskjold-engel broderet med den sjove teknik, stramaj m. udtrækning af tråde :o)


Ovenover den grønne stjerne er et blik af stofferne til Tvebakkens EG-taske som pt er undervejs :o)


Patchwork blomsten er fra et skamle projekt som var et pokkers stort projekt. Nu kom resterne derfra også i brug :o)


Lappen til venstre var lidt sjov at lave. Jeg sad med en masse små rester jeg bare greb en efter en og syede sammen. Sådan kan man også lave lapper :o)


Tæppets bagside er en lækker blød fleece, jeg quiltet for- og bagside sammen i lappernes sammensyninger. Så kan der vidst ikke skrives mere om det tæppe. Nu snupper jeg lige et par andre projekter inden det gælder Godtens biltæppe. Det skal gerne være færdig inden advent ;o) Forsat god weekend derude :o)

10 kommentarer:

  1. sikken et fint tæppe med mange fine detaljer i :)

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Taaak søde Trine :o) Glæder os til "lægebesøg" ;o)

      Slet
  3. Hvor er det fint! Skønne detaljer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Lea :o) Spændende om jeg kan få lavet et der er lige så godt til Godten :o)

      Slet
  4. Dejligt tæppe med gode historier hvorfra firkanterne kommer.
    Fin blog du har

    Hilsen Ingrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ingrid.

      Tak for roserne til tæppe og blog :o) Jeg elsker ting med historie og særligt at komme dem i mine kreativiteter og vores hjem :o)

      Anette

      Slet
  5. Anette det er sååå fint, tror jeg ønsker mig din tålmodighed :-) Og så har jeg da forresten lige sidder og moret mig over hvor mange af de samme slags stof jeg har liggende enten helt mage til eller i andre farver.
    Jeg gad godt have talentet til at lave sådan et flot tæppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Arj tak søde Christina :o) Ja sådan nogle projekter har jeg ganske god tålmodighed til, men kan også remse op en masse op hvor min tålmodighed bare slet slet ikke rækker. Sjovt du har mange af de samme stoffer liggende, lækre er de :o) Talentet er jeg sikker på du har, det gælder bare om at få det grebet rigtig an, for så svært er det ikke, faktisk ganske lige til. Du bestemmer jo selv hvor avanceret lapperne skal være ;o)

      Slet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)